Tuesday, July 27, 2010

Äntligen!

Igår var det äntligen lite 'svalare' väder! Värmen har varit näst intill olidlig här den senaste månaden med över 35 grader varje dag och hög luftfuktighet! Vi bor på Andys pappas båt för tillfället och har ingen AC vilket gör att man både somnar och vaknar svettig. 

Jag och Andy tog vara på gårdagsmorgonen och begav oss ut på en cykeltur innan han skulle till jobbet. Idag är det tyvärr varmare igen med ca 34 grader, men ryktet går att det ska bli lite svalare till helgen, vilket betyder ca 30 grader. Jag skulle göra mycket nu för att få ett par svenska sommardagar, lite regn och sval luft! 

Att träna i denna värme är inte det lättaste. Jag och Andy har anmält oss till ett halvt Iron Man den 3:e Oktober i Baltimore och det kommer krävas mycket träning för att ta sig igenom det racet. Jag har försökt att cykla på min enväxlade men insett att det är snarast omöjligt cykla uppför med den. Förra veckan beställde jag en ny fin cykel som idag anlände med posten... :) Jag ser fram emot att provcykla den ikväll!!!
Min nya cykel.. :)
Kolla gärna in min sida där jag uppdaterar min träning och insamling till loppet, för att få delta krävs det att vi samlar in minst $ 1000 var, pengar som går direkt till Lance Armstrongs canserfond. http://mialivestrong.blogspot.com

Jag och Andy har påbörjat ett nytt projekt med båten som inte är att leka med. Nu ska allt jobb börja. I torsdags lyfte vi upp masten ur båten och nu är vår kära Arcturus uppe på land, lättare att jobba med henne så. Några av de många projekt som ska göras är att fixa riggen, insidan av båten, vindroder, chain plates och mycket annat.. Det kommer ta sin lilla tid och vi kommer nog att vara uppe på land i en månad, jobb varje ledig helg och kväll!
Vi hittade ett litet fågelbo i botten av masten (som tur va inga fåglar), hur har detta kommit in?
Nu är båten på torra land...
Njut av den svenska sommaren så ska jag försöka överleva denna, ingen mer sommar i värmen där jag försöker göra vardagliga saker som att träna och jobba utomhus!

1 comment:

  1. Jag fryser! Ok.. inte idag.. men annars! har tjock luvtröja på mig nu när jag cyklar till jobbet vid 08,30 på mornarna! Hallå...! Meningen är att det ska vara varmt då!!! Känns nästan som att hösten står runt hörnet.

    ReplyDelete