Sunday, April 29, 2012

Tortola

Jag ar tillbaka i Tortola, turkost vatten, palmer och en massa segelbatar.

Jag o Andy ska denna var segla en Saga 43 till Portugal tillsammans med Tim som ager baten och Ursula, en van till honom. Tyvarr kan inte Andy vara med forsta biten till Bermuda, en van fran Annapolis kommer ner pa torsdag och tar Andys plats och Andy flyger in till Bermuda och moter oss. Darefter seglar vi vidare mot Azorerna, och slutligen Portugal. 

Det kanns fint att vara tillbaka i Tortola, samma plats dar Andy och jag jobbade i hostas for C1500. Det kanns dock jobbigt att ha lamnat Andy och huset i PA. Andys mamma har haft en tuff vinter och det gar inte en sekund utan att jag tanker pa familjen som kampar dar. 

Hoppas att ni alla har det bra och njuter av varen hemma eller var ni nu befinner er.

Kram pa er alla

2 comments:

  1. Blev snurrigt med alla människor där, men jag hängde med :) Vem är det som kommer ner från Annapolis? Blir Atlanten igen alltså. När seglar ni hem er båt? Eller vart ni nu tänkt ta den :)
    Skulle ni till Volvo Ocean race senare i vår/sommar? eller vilket var det? Eller har planerna ändrats?
    Japp, jag heter Ullis och jag har alltid tusen frågor på lut :D

    Hälsa familjen så gott där borta i USA om du pratar med dom! Segla lugnt!

    ReplyDelete
  2. ...ja familjen hemma i Svedala också såklart :)

    ReplyDelete