Saturday, January 16, 2010

Alltid lika nervös....

Nu är jag och Andy tillbaka i Florida, tidiagre än vi kunnat hoppas på..

Morgonen i St. Martin hade en lite annorlunda start.. Vårat flyg skulle inte lyfta förrän halvfem idag på eftermiddagen, men jag och Andy bestämde att åka tidigare till flygplatsen och försöka få en plats på det tidigare flyget som lyfte halvåtta i stället. Vi var tvugna att lämna tillbaka hyrbilen senast nio, så vi hade inget annat att göra än att bara vänta ändå...

Eftersom vi skulle åka så tidigt imorse fixade vi allt igår, stängde igen allt och lämnade tillbaka nycklarna så det bara var att klicka igen hänglåsen imorse. Vi lyfte ut våra väskor från kontoret och Andy frågade mig en sista gång, "har du allt nu Mia?". Jodå, lås allt så sticker vi!! När Andy tryckt igen hänglåset och jag lyfte upp väskorna insåg jag att min dataväska låg kvar inne på kontoret! Rackarns!!! Allt igenbommat och marinan där nycklarna fanns öppnade inte förrän åtta, vilket betydde att vi skulle missa det tidigare flyget. Andy var allt annat än glad, jag tror man kan jämföra det med ketchup-effekten när jag var liten, men snäppet värre! Hmm.. racknarns, vad ska jag nu hitta på? Enda sättet att komma in i kontoret utan nycklar var att skruva loss ett par plankor och krypa in genom fönstret, men det är lättare sagt än gjort utan verktyg. Det enda jag hittade var en matkniv som vi glömt lägga tillbaka i köket, men den var inte mycket till hjälp. Jag gick över till Radison-hotellet för att se om de hade en skuvmejsel, men nattpersonalen hittade endast ett par pennor i lådorna...

Det enda som fanns kvar var att försiktigt knacka på hos en båt som ligger i marinan, men jag antar att ingen blir särskilt glad av att bli väckt klockan kvart över fyra en lördagmorgon för att någon vill låna skruvmejsel.  Hur som helst, jag lyckades väcka en gubbe som snällt lånade ut sin skruvmejsel, jag vet inte riktigt hur han förstod mig för han pratade endast franska. Men med en skruvmejsel i min hand började jag och Andy plocka bort plankorna, och jag lyckades smita in genom fönstret och rädda min dataväska....

Vi kom till flygplatsen strax efter fem, och lyckades få en plats på det tidigare flyget! Andy var allt annat än glad, och jag kan faktiskt förstå hans frustration.. :) Jag insåg när vi stod på flygplatsen att min pass låg i dataväskan, så det var helt enkelt nödvändigt att ha med den innan vi flög hem....

Flygresan gick bra, jag sov en stund som vanligt, och alla väskor kom fram när vi landade i Miami.
Jag och Andy har nu tre dagar i Florida, på onsdag flyger vi upp till Philadelphia för att spendera en vecka med hans föräldrar i kylan. Det ska bli mysigt att träffa dem igen, och vi har både jul, Andys födelsedag och Andys mammas födelsedag att fira! :) Mina tre dagar kommer jag ägna åt mina kära skol-böcker, Andy ska fixa lite på båten och spela golf med farfar på tisdag.. Fullt upp som vanligt!

Kram på er alla!

No comments:

Post a Comment