Tuesday, April 13, 2010

Långa dagar i Titusville, FL

Vi har fått problem med vår motor, igen...

I tisdags kom jag och Dennis äntligen iväg på vår resa norrut. Vi handlade en massa god mat, packade in allt i båten och hann med första bron som öppnades kvart över två... Redan från början fick vi problem med motorn men Dennis lyckades pilla och fixa så vi kunde fortsätta... I lördagsmorse slutade dock alla instrumenten att fungera samtidigt som Dennis kände att det luktade bränt i motorrummet så vi bestämde oss för att fixa det en gång för alla...

Vi fick en plats i en marina och redan efter en halvtimma hade vi en mekaniker som kollade vad som hänt. Så klart var inget öppet över helgen så vi var tvungna att vänta till i måndags för att beställa de delar som behövdes.. Vi sitter fortfarande här men förhoppningvis kan vi få delarna imorn och få det fixat senast torsdag! Håll tummarna!

Även om dagarna har gått långsamt hade det kunnat varit värre. Delfiner kommer in lite nu och då och hoppar runt i marinan, jag har varit ute på ett par springrundor och solen har skinit varje dag förutom en tio minuters regnskur igår.... Jag har hunnit med att lägga ett par pusslen som jag fick i julklapp, mycket roande!
Här nedan kommer ett par bilder från semestern med Andys familj i Florida... 
Första dagen spenderade vi nere på stranden i Pompano :)
Kevin, Kaitie, MomMom, Jag, PopPop och Gail utanför Andys farmor o farfars hus
Middag på onsdagskvällen
På väg mot Key West, frukoststopp i Key Largo när solen gått upp
Vi bodde på Southernmost Hotel i Key West, som så många andra hotell låg folk packade som sillar vid pool och på stranden...
Kaitie och Kevin passade på att njuta av varje minut av semestern.. :)
Floridas sydligaste punkt...
Mallory Square påminde om Faneuil Hall i Boston, uppträdanden och småsaker att köpa
En stoooor Key Lime Pie!
Dennis shock när han fick se notan... haha! 
Mysig middag på Blue Haven
Min mysiga morgonpromenad
Vi hittade en affär bestående av alla möjliga sorters hängmattor! Vill ha alla!!
Kevin leker turist... :)
Drink på Schooner Warf och middag på Turtle Kraal!
Lördagen var båtdag med Arcturus längs med kanalerna. Många galna motorbåtar och stora villor!

1 comment:

  1. Delfiner vill jag också se!!! :)
    Vad fin du var i håret på bilden med alla utanför farmor o farfars hus!
    Åh, den där affären med alla hängmattor vill jag också se! Såg en hängmatta på en tomt på Öland förut, vill fortfarande ha den!! Men tror den kostar typ 20 000..... billig to bra ;) Speciellt när man bor i lgh ;)

    Ser ut som att ni har haft det hur häääärligt som helst!!! Åhh! Lite avundsjuk du!

    ReplyDelete