Tuesday, April 6, 2010

Semester i Florida!

Semesterveckan i Florida lider mot sitt slut.. Imorn flyger Gail (Andys mamma) hem och jag och Dennis ska förhoppnignsvis starta vår trip norrut mot Annapolis. Det kommer ta oss mellan två och tre veckor att segla båten från Florida till Annapolis, om allt går som vi tänkt! Mkt intressant att spendera så lång tid tillsammans med Andys pappa, få se om vi kommer vara bästa vänner eller inte prata med varandra när vi kommer fram.. :) Skämt åsido, det kommer nog gå alldeles utmärkt!

Vi (Andys syster Kaitie och pojkvän Kevin, Gail, Dennis (Andys föräldrar) och jag) flög ner till Florida i tisdags. Flyget var försenat ett par timmar men det gjorde inte så mkt, vi åt middag, drack kaffe, spelade spel och strosade runt för att driva tiden, och jag somnade innan planet ens hade lyft...

Torsdagsmorgonen blev tidig, vi var uppe innan solen och hoppade in i bilen på väg mot Key West. Vi stannade till i Key Largo och åt en musig frukost och fortsatte sedan ner till Key West.. Hotellet vi bodde på var Floridas sydligate hotell. Andys föräldrar har bott där sedan 70-talet och förvandlingen har varit stor. Då var det ett litet motell vid stranden och nu är det en stor resort med pool, gräsmattor och sandstrand. 

Andys familj har åkt på semester dit sedan de var små så det var kul att se alla deras smultronställen. Key West är ett mkt intressant ställe, det är en skönmix av turister och bakgator! Längs med Duval Street som är huvudgatan, flockas turisterna men parallellgatan ett kvarter bort är helt tom. På fredagsmorgonen tog jag en liten promenad för att få en egen bild och jag måste säga att Key West har mkt speciell karaktär som turisterna aldrig kommer kunna ta bort!

De senaste dagarna har vi fixat och trixat med båten så det ska klara hela vägen upp till Annapolis. Nu låter det som att vår båt är på väg att falla sönder, men det enda i haft problem med är motorn som förhoppnigsvis ska bli klar idag!!

Bilder och mer uppdatering kommer när vi kommer fram till Annapolis. Jag kommer nog inte kolla mailen på ett par veckor, så vill ni nå mig kan ni ringa på Dennis mobil: 001 610 332 0836

Kram på er alla!

No comments:

Post a Comment