Friday, June 18, 2010

Låååååång dag tillbaka....

Nu ar jag tillbaka i Annapolis och det kanns som att jag inte varit borta!

Jag hade en lang dag, mitt plan skulle lyfta 09.45 fran Arlanda, mellanlanda i Zurich och sedan flyga over till New York, JFK och komma fram runt tre...

Sa klart blev det inte alls sa... Pa Arlanda var det en hel massa folk da manga plan var installda pa grund av SAS's flygstrejk. Jag flog med Swiss och planet var proppfullt, de lediga platserna fylldes pa av stackars SAS-resenarer... Vi kom ivag en och en halv timma forsent da planets motorer kranglade men vi kom ivag i alla fall.

Sa klart missade jag nasta plan i Zurich och de hade bokat om mig pa ett plan till Boston vid fem-tiden. Enligt dem skulle jag flyga upp till Boston, sova pa hotell over natten och sedan hoppa pa ett plan till JFK nasta dag. Helt ologiskt enligt mig da jag hade sett att ett plan skulle flyga till Newark samma tid som Boston-planet...

Jag lyckades komma med Newark-plaet som visade sig vara business (1:a klass) hela planet! Jag fick sitta i den fina business-laungen medan jag vantade pa att planet skulle lyfta och ata gratis frukt, dricka gratis kaffe och vin och anvanda det gratis internet som fanns. Otroligt lyxigt om man jamfor med de harda bankarna som finns vid gaterna!

Planet var ganska sa litet och servicen var helt otrolig. Champagne nar vi kom ombord, tre ratters middag med ostbricka och annu mer champagne/vin. Stolarna gick att falla ner och jag spanade filmen "Invictus".

Aven om det inte blev som planerat sa blev det faktiskt annu battre. Jag landade i Newark runt atta och Andy kom och hamtade upp mig. Mysigt att ses efter tre veckor ifran varandra!

Sverige var underbart, bilder kommer snart!
Kram pa er alla!!


3 comments:

  1. Tror du att de är snälla o låter mig flyga business också?! Jag vill! Efter 6 timmars mellanlandning så tycker jag nästan att jag är värd det ;) Men jag lär ju iaf inte missa mitt plan... men de kanske vill sätta mig på ett tidigare istället?!??! :)

    ReplyDelete
  2. Ja men faktiskt, du borde gå till deras disk och fråga om du kan hoppa på ett tidigare plan, det finns ju ett par ställen du kan flyga in till...

    ReplyDelete
  3. Vilka flygplatser är jag 'tillåten' att flyga till då?! ;) Ifall jag skulle få för mig att fråga när jag väl är där..

    ReplyDelete