Monday, October 4, 2010

I Love My Body!!

Igår lyckades min kropp hålla sig aktiv i 6 timmar, 37 minuter och 46 sekunder och jag genomförde mitt första triatlon någonsin! :) Jag är mycket stolt över att min kropp inte bara orkade med detta utan dessutom lät mig ha roligt utan smärta, kramp och skavsår!!

Dagen började tidigt, klockan ringde redan 04.01 och det var dags for kaffe och havregrynsgröt. Bilen lämnade Sarles redan vid fem för att hinna upp i tid. Jag och Andy hade lämnat våra cyklar där redan dagen innan, och brevid cykeln fixade vi iordning skor, handduk, och allt annat som skulle behövas till cyklingen och löpningen. Jag hade laddat med kokosvatten i vattenflaskorna, bröd inlindad i folie, mina favorit Lärabar (favoriterna är banan o kokos) samt dextrosol som mamma skickat över från Sverige.

Det var en fin morgon och bäcksvart när vi kom upp till området. Vi skulle simma i en sjö och dimman låg och hoppade innan solen gick upp.
Simnignen gick bra och jag var mycket glad att jag hade min nya våtdrakt på mig. Vattnet var runt 20 grader, så inte så kallt. Men tack vare våtdrakten flyter man bättre och simmar lite snabbare, och det behövdes nog med tanke på att min simkarriär varit smått oaktiv den senaste tiden.
 Jag & Andy innan loppet
 Andy innan start
Innan min start... 
Andy på väg upp från sin simning
Simningen gick bra och jag simmare om många! :) När jag sprang upp mot cyklen kände jag mig helt snurrig men lyckades hoppa på cykeln och var mycket glad att jag packart med mig lite bröd, jag var superhungrig!!
Området där vi växlade mellan simning/cykling och cykling/löping. Alla ute med sina cyklar här...
Det var otroligt backigt och det fanns inte ett flackt parti, antingen upp eller ner, brant eller långa sega backar. Jag tyckte att jag var snabb och kämpade på bra, men hela tiden passerade folk mig.. Hmm, kanske inte ar så snabb som jag tror.. haha! Cykelrundan var drygt nio mil och det tog mig strax under fyra timmar. När vi närmade oss mål kändes det helt otroligt att man skulle ut och löpa direkt och jag o några andra deltagare skojade om att "who decides it was a good idea to do a half marathon now..? " :) När backarna var som jobbigast började jag även fundera varför jag tycker om sånt här, kanske jag skulle prova på något annat? Varför inte börja sticka, eller kanske långa sköna promenader?
 Tillbaka efter nästan fyra timmar pa cykeln...
 På väg att genomföra mitt halva marathon! :)
De första km av löpningen kändes lite småsegt men det var så många längs med vägen som hejjade och klappade! även om benen var trötta pinnande de på av sig själva och nu var det min tur att passera många! Stora delen av rundan var runt en sjön vi simmade i och i en fin skogspark vilket gjorde det hela lättare! Mitt huvud var fulladdat med positiv energi och det kändes inte tungt en enda gång under löprundan! När jag väl kom in i mål stod Andy och hans föraldrar och hejjade på mig, sa himla härligt! Vi fick en fin medalj och en fin tröja!!
Andy kommer i mål!!!
 Nöjda och glada efter loppet!
Vi båda hade en underbar dag, jag tror dock att jag njöt lite mer än Andy. När vi kom tillbaka till Annapolis stannade vi vid Whole Foods och mumsade från deras oändligt stora salladsbar. Jag åt tills jag nästan sprack, och sen åt jag lite till! Underbart!

För er som är intresserade kommer lite mellantider och resultat här:

Simning: 29 min, 37 sek (1.5 km)
Cykling: 3 h 50 min 57 sek (90.1 km)
Löpning: 2 h 09 min 04 sek (21.1 km)

Totaltid: 6 h 37 min 46 sek
Placering: 63 / 273 (av alla tjejer),
    10 / 17 i min åldersgrupp (25 - 29 ar)

Tack ännu en gång till alla som har skänt pengar till LiveStongs cancerfond1 Helt otroligt, tillsammans samlade vi in over $ 2000 vilket motsvarar ca 15 000 kr!!! Bra jobbat allihopa!

9 comments:

  1. Om ni vill kolla in resultaten fran helgen finns dem pa www.halffulltri.org Andys nummer var 625, han deltog i gruppen Male 25-29 Mitt nummer var 650, omen 25-29.

    ReplyDelete
  2. Bra jobbat hörrni!! Vad fick Andy för tider? Kanske får kika på sidan du tipsat om?! ;)

    Du.. 2,09 på löpningen måste väl vara en rätt bra tid?! Efter att ha simmat en liten stund och även cyklat lite innan också. Vad hade du för tid när du sprang Sthlm maraton?

    ReplyDelete
  3. Grymt imponerad av er förresten! Om jag glömde säga det ;)

    ReplyDelete
  4. Tack Ullis! Jo det var en bra tid, hade 4.17 na jag sprang i sthlm, sa det ar ju ungefar halften det... :) Andy o jag hade ungefar samma tid pa simningen, han va 20 min snabbare pa cyklingen och jag var 3 min snabbare an honom pa lopningen. Han kom i mal ca 20 min innan mig!

    ReplyDelete
  5. Wohoo! Skitbra jobbat! :) Kan tänka mej att det kändes riktigt gött när du kom i mål!
    Är sugen på att göra ett tri-lopp jag med, ännu mer sugen nu när du gjorde ett och inspirerade! :)
    Hoppas allt är fint! Kram

    ReplyDelete
  6. Gryyym du ær Mia!!! Andy också!!!! Va skønt det måste kænnas! Puss

    ReplyDelete
  7. Tack sa mkt!
    Cissi: klart du borde, du kan ju alltid kora en olympisk distans eller sprint till att borja med, lite kortare distanser. Hur gar det for din syster foresten?

    ReplyDelete
  8. Guuu vad duktiga ni är!!!! Bra jobbat!!

    ReplyDelete
  9. Shit vad coolt du slog ju Andy på löpningen med dryga 3 min, well done! Vad duktiga ni är och du Mia har ju blivit värsta atleten. Du kan ju nästan välja landslag när du landar på blågul mark igen. Helt otroligt att springa en halv mara på 2.09 efter allt innan. Hälsa Andy och stort grattis till er båda/moster

    ReplyDelete