Wednesday, September 14, 2011

Dunderbo

Vi har nu kommit hem till Dunderbo igen efter denna fantastiska resa! Vi fick en alldeles underbar avslutning på vår Irlandsvistelse tillsammans med Ninni och Janne i Dublin. Jag träffade dem första gången för sex år sedan då jag och Cicci åkte till Dublin för att hälsa på dem. 

De sista dagarna i Bangor på båten var ganska så obekväma och vi kände att det var dags att lämna båten så snabbt vi bara kunde. Att bo på en segelbåt på land är ungefär som att campa i ett litet träd. Vi kan inte längre diska på båten, utan måste göra det vid slangen nere på marken. Behöver man gå på toa mitt i natten är det bara att klä på sig och promenera fem minuter till byggnaden. För att komma på och av båten klättrar vi på en smal lite stege som vi fått låna från verkstaden. Dessutom blåste det något fruktansvärt de sista dagarna då Katia drog över Bangor och vi vaknade flera gånger under nätterna av att båten skakade. Att försöka få på vårt vinterskyne var en riktig brottningsmatch mot vinden och det hjälpte inte direkt att det regnade till och från.

Vi var helt enkelt redo att lämna båten för den här gången och hittade ett någorlunda prisvärt flyg hem från Dublin på tisdagen. Vi åkte ner till Dublin redan måndag eftermiddag och Ninni och Janne tog emot oss med öppna armar och bjöd på ett gott glas vin när vi kom fram. Igår flög vi hem och Taxi Dunderbo stod redo vid Skavsta med pappa som chafför och Erik som sällskap! Mamma hade packat en matkorg till oss och både jag och Andy är mycket nöjda över vårt beslut att bli landkrabbor för en tid framöver!

Mitt projekt nu är att försöka hitta ett jobb. Som ni kan förstå har inte plånboken direkt gynnats av denna trip och ett jobb är nu ett måste. Jag kommer nu att bo hemma i Dunderbo ett tag och hoppas kunna hitta någon sysselsättning! Något förslag?

Kram på er alla!

No comments:

Post a Comment