Friday, September 30, 2011

Brottningsmatch..

(...eller den rubriken kanske var lite överdriven, jag hoppade över honom med höga tjut, han låg kvar tvärs över stigen)

En orm. Idag när jag var ute på en löprunda i skogen låg den där på en stig, mitt under mig. Jag ropade till och blev mycket fundersam, en orm nu? Det är ju för tusan slutet av September, vad gör ormarna vakna så här års, ska inte de ligga och sova nu?

Sedan jag kom hem har mitt skogsintresse väckts ännu mer och jag och Andy började leta oss fram längs med stigarna i Dudnerboskogarna. Så mycket roligare att springa i skogen än på landsväg, speciellt här ute där det är raka platta vägar omgivna med åkrar eller lite skog. Jag har lyckats skapa två bra rundor i skogen än så länge, men hoppas att det blir fler. Ska försöka komma i kontakt med någon orienteringsklubb och se om det går att få tag på kartor över skog och mark, det skulle ju vara helt underbart. Jag vågar inte riktigt ge mig ut på främmande mark utan karta, ni känner väl mig rätt? Jag har även lovat mig att inom en snar framtid vaccinera mig mot TBE. Jag har aldrig haft en fästing i hela mitt liv, trots att jag är ute så mycket. Jag tror inte att de gillar mig av någon anledning, men det är dumt att chansa!


No comments:

Post a Comment