Monday, August 24, 2009

Långhelg i Reading tillsammans med Lisa!


I torsdags var det dags för Andy o hans pappas årliga " men cruise", Andys pappas fyra vänner tillsammans med deras söner, en årlig trip de gjort sedan Andy var liten. Detta betydde med andra ord att jag inte var välkommen, men passande nog är Lisa (en av mina vänner från Boston) i Reading och hälsar på sina släktingar.
I torsdags kväll åkte jag hem till Reading tillsammans med hans mamma o syster. I fredags träffade jag Lisa och hennes mamma, planen var att åka till outletet på morgonen och spela minigolf på Andys pappas restaurang men regnet öste ner så det blev inget minigolfande. Istället gick vi ut och åt middag på en mexikansk restaurang på kvällen tillsammans med Lisa, hennes mamma och släktingar.

I lördags planerade vi en dag på sjön i deras båt, men återigen öste regnet ner så det blev frukost på Ranch House (Andys pappas andra restaurang) och en utflykt till IKEA. Vi provsov sängarna, satt i alla soffor och njöt av svensk mat i restaurangen! :)

När jag vaknade på söndagmorgon sken äntligen solen, Lisa ringde runt tio och vi va ute på sjön halvelva. Under förmiddagen åkte vi wakeboard och ankrade sedan för att äta lunch och simma! Mysit mysigt!! Innan vi åkte tillbaka hem stannade vi till vid ett par klippor och hoppade!! :) Jag vågade, dock bara en o en halv meter!

Det var en jättemysigt långhelg hemma, jag bodde hemma hos Andys mamma tillsammans med hundarna. I lördags kväll när jag kom hem från Lisa myste jag o Gail framför tv och kollade på "Slumdog Millionaire".

Jag kom ner till Annapolis idag runt lunch och för ca en timma sen kom grabbarna tillbaka! Jag tänker inte kliva ombord på båten innan den är städad... :)

Idag började min skola, officiellt. Geografi B har nu dragit igång och det ska bli riktigt spännande, första kursen handlar om naturresurser och konflikter, hur de är relaterade och varför de uppstår.

Ha det bra alla hemma!! Kram på er!

No comments:

Post a Comment