Tuesday, August 18, 2009

Oj vad varmt det är!

Jag och Andy kom tillbaka från St. Martin förra fredagen, den 8:e Augusti. Vi började våra dagar hemma hos Andy's föräldrar i Leesport (ca en timme från Philadelphia, PA). Vi hann med en hel del, både nytta och nöje. Vi hjälpte Andys farmor och farfar att trimma deras buskar i trädgården, faktiskt mkt roligare än det låter, även om solen stekte på oss! Vi hann med ett besök hos kiropraktorn, träffade några av Andys vänner och hälsade på Buddy T Goat, Andys mammas nyadopterade get som bor i ladan hemma hos dem.

I onsdags åkte vi ner till West Chester och träffade Andys syster Kaitie och bodde över natten i hennes nya lägenhet och åt middag tillsammans med henne och hennes kille Kevin. Mysigt!! I torsdags åkte jag o Andy till Philadelhpia för att hämta Anna och hennes bror Robert för en minisemester i Annapolis (Anna hälsar på Robert en vecka, han har sin praktik på handelskammaren i Philly). Tanken var att vi skulle ut o segla med vår båt, vi blev lite nervösa för på vägen ner till Annaåpolis då regnet öste ner, men lagom till vi närmade oss Annapolis kom solen fram och det har varit soligt ända sedan dess! Vi hade två mysiga dagar, inte mycket vind men tillräckligt mkt för att seglen kunde vara uppe! På torsdagkvällen la vi till i Whitehall Bay tillsammans med Andy's föräldrar och grillade, och på fredagen seglade vi in till Annapolis och strosade runt och åt lunch på the boatyard. Det var jättekul att ha besök hemifrån, Anna är den första som kommit över och hälsat på, hoppas att det inspirerar er andra! :)

Just nu väntar jag på att skolan ska börja så jag kan börja läsa alla tjocka böcker jag släpade med mig över. Jag o Andy har en massa projekt, både stora och små, på våran och Andys pappas båt. Andy's kompis Adam är hemma ett par veckor och har sin nyinköpta båt i närheten av Annapolis, så jag gissar att vi kommer vara över hos honom en hel del och hjälpa till.

Ikväll landar min kompis Lisa i Philadelphia, hon är här för att hälsa på sina släktingar som bor mindre än en mil ifrån Andy's färäldrar. Antingen tar jag bilen hem och träffar henne där eller en buss in till DC, vi får se vad som passar bäst. Om ett par veckor kommer även mamma och pappa och hälsar på, så det är mycket besök under denna höst! :)

Ha det bra alla där hemma! Jag ser fram emot långa email från er (eller korta kommenterarer i bloggen) vad ni har för er och hur semestrarna har varit!
-Mia

1 comment:

  1. Hejsan Syster!!!
    Här hemma flyer allt på, har jobbat en vecka nu och det är riktigt kul faktiskt att vara tillbaka. Emils inskolning kunde inte ha gått bättre och han vinkar när Micke går ifrån en stund och tittar frågande på honom när han kommer tillbaka och verkar undra varför pappa är där och stör jämt? Han pratar mer och mer varje dag och när man säger muuu så svarat han kooo, hur gulligt som helst.

    Ha det så jättebra over there sis,

    Love from us all

    * Nu har vi en inhyrding här i huset, inflyttad och klar..*

    ReplyDelete