Tuesday, March 30, 2010

De senaste två veckorna....

 De senaste två veckorna har gått väldigt fort och det är dags att sticka tillbaka till Florida i eftermiddag redan... Annapolis är sig likt. Första veckan hade vi underbart varmt väder och solen sken varje dag, men vecka nummer två var tillbaka till vanligt vårväder med blåst varvat med sol varvat med regn..
St. Patrick's Day
Stilla morgon i marinan...
Många båtar som väntar på årets första dopp...
Andy fixar ett armband till Shorty
Förra helgen kom Andys föräldrar ner och vi passade på att ta ut Sojourner (deras båt) på första seglingen för året.. De blåste lite lagom, tillräckligt för att hålla seglen uppe men inte för mycket så det blev kallt.. 
Fullt med folk i stan som njöt av de varma vårdagarna!
Under veckan har Andy jobbat på Woodwind. Andy har dock redan hunnit byta jobb och ska jobba för ett rigging-företag som heter Southbound under sommaren i stället. Han jobbar veckan ut på Woodwind och startar det nya nästa måndag..

Skolan rullar på. I fredags morse (mellan 04.00 och 08.00) hade jag en ekonomitenta. Jag tror dock inte att jag klarade den så det får nog bli en omtenta i april eller maj.. Det var nog en kombination av att skriva tenta mitt i natten, brist på förberedelse och plugg och brist på motivation... Geografin's tredje delkurs är avklarad då jag skickade in det sista i söndags. Nu har jag en sista geografi-kurs kvar som består av en B-uppsats.. Jag ska klura ut ett intressant ämne till den... Jag börjar se ljuset i tunneln!

Helgen som var spenderade vi hemma hos Andys föräldrar igen.. Mycket åka fram och tillbaka på sistone... Kaitie (Andys syster) fyllde år i lördags. I fredags var hon ute och åt med ett par kompisar och jag o Andy överaskade henne på restaurangen.. På kvällen åkte vi tillbaka till hennes lgh och var med på förfesten, men åkte tillbaka till Andys föräldrar när de andra gick ut på krogen. I söndags hade vi familjemiddag här hemma med tårta och paketöppning... 
 Både Dennis och Kaitie firade (Dennis och jag kommer vara på vår båt då han fyller..)
Det har varit så skönt att vara tillbaka, men nu är det dags att åka på semester igen. Nästa onsdag sticker jag o Andys pappa norrut med Arcturus (min o Andys båt). Det kommer förhoppningsvis inte ta mer än två veckor för oss att segla båten upp till Annapolis...

Kram på er alla därhemma! :) Ha en underbar vår, det förtjänar ni efter denna vargavinter!

1 comment:

  1. Måste bara få säga att jag tycker det är lite småroligt att du typ har en helt egen mapp på min dator ;) Haha..

    ReplyDelete