Tuesday, May 25, 2010

Maj maj måne...

25:e Maj... Var har hela den här månad tagit vägen? Det var snart en måand sen jag kom tillbaka från min Floridatrip men det känns som en vecka...

Jag är nu på slutspurten när det gäller min skola. Min b-uppsats skickades in i förra veckan och jag har min sista tenta i ekonomi på fredag håll tummarna för mig!

Förra helgen kom Andys kompisar Nate och Ryan och Ryans tjej Kristin och hälsade på oss. Som vanligt när de kom ner blev det två dagars segling och vi hade riktigt tur med vädret! 
I onsdags kom Arcturus förra ägare Ben och hälsade på och bjöd ut oss på middag. Han gillade allt nytt vi gjort till båten och Ben hade som vanligt hittat ett par saker i sitt garage som han hade med till oss, julafton varje gång han kommer!
Jag och Andy har även jobbat en hel del med vår båt sen hon kom tillbaka till Annapolis. Vår jolle börjar snart att bli klar. vi har slipat rent hela, fyllt de små hålen som fanns på botten, slipat igen, skrubbat, tvättat och målat första lagret färg. Så mycket jobb med en så liten båt.. :)
Vi har även fixat lite på insidan och snart är den helt perfekt att bo på.. Vi har hängt upp krokar runt om på båten och handtag lite här och var. Andy har snickrat ihop ett bord som går att fälla upp och är helt underbart när man ska laga mat eller diska. Vi har även snickrat ihop en ram till vår världskarta! :)
Imorse kom Jonas förbi och åt frukost. Vi har inte sett honom på länge och Andy blev helt till sig när han hörde Jonas utanför båten. Vi bjöd honom på Cherios och vatten, hans favorit! 
Ha det bra allesammans.. Nu ska jag fortsätta att plugga och förhoppningsvis klara tenta på fredag!
Kram på er!

5 comments:

  1. Åhh, Jonas!! :) Kan förstå hur Andy reagerade när han hörde Jonas.. haha..

    Kom förrsten o tänka på en sak häromdagen.. De där fina 'hösttavlorna' du fick av mig.. Blev dom kvar? Haha :)

    ReplyDelete
  2. Jajjamensan! de finns kvar, finns dock inte utrymme att hanga upp dem for tillfallet, men de finns pa baten! :)

    ReplyDelete
  3. Haha.. Du är väl för go! ;) Fast iofs, de var ju jävligt läckra! Hade ju helt klockrent fått högsta betyg på lekis ;)

    ReplyDelete
  4. Haha.. ja det hade du nog alldeles sakert! Inga luftbubblor och plasten ligger kant i kant med pappret... :) Ses snart!

    ReplyDelete
  5. Haha.. du har t o m studerat dom ;) Jag är imponerad! :) Yes, snart snart är du på hemmamark igen! Hur känns det egentligen? Flyg lugnt!

    ReplyDelete