Wednesday, May 5, 2010

Åh så mysigt!

I helgen hade jag och Andy finfrämmande! Kristina, en simmarkompis från den gamla goda Enköpingstiden, kom och hälsade på oss fredag-måndag.

Kristina var på affärsresa (visst låter det mäktigt) här i USA, Atlanta förra veckan och Wisconsin denna vecka. Hon hade inga planer för helgen så hon passade på att komma och hälsa på mig och Andy över helgen.. Det blev lite tajt då våran båt inte var tillbaka, men Andy kom ner till Norfolk och bytte av mig och jag körde hem till Annapolis i fredags. 


Både Kristina och jag var helt slut på fredagen, jag efter fem timmars körning och hon efter en intensiv vecka. Vi njöt av gott vin och hemlagad pizza och snackade skit hela natten lång. På lördagen kom Andy och Dennis tillbaka med vår båt.
Jag o Kristina blev upphämtade inne i stan efter att vi myst med en kopp kaffe i solen. På eftermiddagen var vi ut med Adams båt och seglade ett par timmar och på kvällen lagade vi goda burgare i marinan. 
Vi hade en mycket lugn och skön helg, under söndagen tog vi vår båt upp längs Spa Creek och hade en mysig picknick tillsammans med Andys familj och helgen avslutades med god mat på en tapasrestaurang... Helt underbar helg! Så kul att träffa Kristina igen och! 
 Denna vecka är fullt ös igen... Mkt skola, min b-uppsats i Geografi B ska vara inne om två veckor och jag har inte ens börjat än. Jag har även omtenta i min sista ekonomi-kurs att skriva.. Jag ser verkligen fram emot sommarlovet!!

Ha det bra allesammans!!

1 comment:

  1. Vilken sgelarbild på Kristina! :) Men jag visste inte att ni var gamla simmarkompisar.. den detaljen måste jag ha missat någonstans på vägen tror jag.

    Jädrans vad långt hår du har fått Mia!! Jag ska kanske egentligen inte säga något om sånt men.. Mitt hår växer som ogräs. Och mitt korta hår ser man inte ett spår av.. Men det blir nog till att fortsätta spara. Det där med kort hår funkade inte riktigt på mig :( Jag springa hos frisören 1-2 ggr i månaden går liksom inte ihop! 1 gång per år är mer min grej ;)

    Men du.. vem längtar inte efter sommarlov?! Synd bara att det är så långt kvar för oss, och att jag har så grymt mycket jag borde / vill / behöver få klart innan dess!

    Ta o baka lite kanelbullar nu!! :)
    Kram

    ReplyDelete