Saturday, July 30, 2011

Frankrike!

Nu har vi kommit till St. Pierre, eller vi har rättare sagt spenderat de senaste dagarna i St. Pierre. Det är en liten ö söder om Newfoundland som tillhör Frankrike! Vi gillar det här, men imorn bär det nog av över Atlanten..

Här kommer lite bilder Baddeck och resan dit:
 Andy navigerar
 Alla dagar är inte varma, denna klädsel är vanlig! Underställ, fleece, mössa o vantar! Svårt att förstå att det är mitten av juli!
Clint och Andy bakar bröd i vår pressure cooker, tyvärr misslyckades det rejält! Jag öppnar vår havskalender som vi fick av Anna, Anna, Ida o Sara i bröllopspresent!
 Clint uppe i masten samt Andy o Clint drar upp ankaret efter att vi lagt till innan vi skulle in i Bras dÓr Lakes.
Andy uppe i masten
Ett litet dopp i Bras d'Or Lakes hann vi med, min nya repstege fungerade alldeles utmärkt!
Sluss för att komma in i Bras d'Or Lakes
 Pojkarna i Baddeck samt Clint uppe i mizzen masten
 Steve's "Boat House", en verkstad med allt man kan tänkas behöva. Till höger är hans son Willie som just tillverkat en penna han är mycket stolt över!
Tvättdag = hela båten full med kläder som ska torka. Till höger, jag och min symaskin!!
Steve's Boat House med vår båt i mitten av bilden och Baddeck Yacht Club till höger...
Jag o pojkarna tog oss en trip i Steve's whaler, grababrna körde alldeles för fort!!
Steve och hans familj äger en egen ö vid Baddeck, här är deras hus, otroligt vackert!
Härlig dag som ni kan se, blå himmel!!

Kram på er alla, detta blir nog sista inlägget på denna sidan Atlanten från mig, men se till att ni följer oss med uppdateringar här på bloggen från våran SPOT som visar var vi befinner oss!

No comments:

Post a Comment