Tuesday, July 19, 2011

I Kanada

Vi har som sagt kommit till Kanada och har spenderat ett par dagar här...
Fin solnedgång i Shelbourne!
Till höger: Segelbåten Falcon kom in till Shelbourne efter att ha seglat ett race till Halifax, mkt fin gammal S&S båt!
Shelbourne Yacht Club
I lördags eftermiddag lämnade vi lilla Shelbourne för att segla vidare upp till Lunenburg, underbar segling med vinden bakom oss. 
En mycket glad Arcturs!
Andy the project man!
Vi kom in till Lunenburg vid halvfyra på morgonen och vaknade tidigt av att Dennis var helt i extas ("Gail gail, wake up, you have to see this, it is soooo cool!!!") och ville in till stan så fort som möjligt.
Andy passade på att ta sig ett dopp!
Mysiga Lunenburg, segelbåten Picton längst ner till vänster.
Lunch och fika vid Scuttlebutt
Fishers museum i Lunenburg.
Jag o Andy är redo att korsa Atlanten nu! :)

Lunenburg är en jättemysig liten stad vid vattnet, tidigare en fiskeby och många fina schooners har blivit byggda här. Igår söndags träffade vi Clint som ska segla vidare med oss och igår flög Andys föräldrar hem. Vi passade på att sticka in till Halifax för dagen och jag måste säga att det är en av de mest underbara städer jag varit i, otroligt skön känsla och trevliga människor!
Picnic i Public Garden i Halifax, fick besök av Fred the Duck och hans familj och vänner
Idag regnar och vi ska snart bege oss vidare mot Bra där vi ska hälsa på en kompis brorsa (som har en egen ö där uppe... :) ). Vi får sedan se om vi sticker till New Foundland eller till St. Pierre därifrån... 

Jag måste slutligen stolt visa upp ett av mina projekt, ett litet skynke som vi kan samla vatten i, och slippa hitta ställen att fylla upp. Jag har redan samlat en hel hink idag, mycket stolt som sagt! :)
Smart va?
Kram på er alla! Följ oss vidare med vår spot, det kommer att uppdateras här på bloggen som tidigare.

1 comment:

  1. Väldigt vacker solnedgång var det!
    Men vad var det Dennis blev så exalterad för?? Är jag bara dum, missade jag det, eller skrev du aldrig ut det? O vad är en schoners??
    Ni får hälsa den där pöjken Clint.

    ReplyDelete