Tuesday, November 1, 2011

Snart är det dags...

På onsdag sticker jag vidare söderut efter en mysig och skön höst hemma i Sverige...

Det är dags att ännu en gång åka ner till Caribbean och jobba för World Cruising Club. Denna gång dock lite annorlunda. Förra året jobbade jag både vid starten av ARC i Las Palmas och målgången i St. Lucia. I år ska jag först ner till BVI och jobba vid målgången för Caribbean 1500. Starten går från Hampton och är i full gång nu. Andy är där och jobbar men pga omständigheterna så är inte jag där, tyvärr! Dessa segelbåtar seglar iväg på fredag om jag inte minns fel, och vi tar sedan emot dem nere i BVI.

Efter att vi lämnar BVI går färden vidare mot Dominica och jag och Andy ska där ha en 10 dagar semester (ja ni hörde rätt, semester!!!). Det är 10 dagar mellan eventen och istället för att åka tillbaka till USA, vilket inte är ett alternativ i nuläget, beger vi oss ner till Dominica för att besöka vår favoritö och förhoppningsvis frossa i goda frukter och vackra vandringar!

Den 30:e November lämnar vi Dominica och åker vidare mot St. Lucia för att jobba vid målgången av ARC. Detta ser jag verkligen fram emot och hoppas att många från förra året kommer tillbaka och jobbar med oss! Jag har även spanat in ett par båtar som jag känner igen från tidigare år, ska verkligen bli kul!

Förhoppningsvis kommer jag sedan hem till jul. Vi lämnar St. Lucia den 18 December och jag hoppas verkligen inte att jag fastnar i samma snökaos som förra året på Heathrow!

Som grädden på moset och pricken över i'et har jag turen att stanna i London i ett dygn och kan hälsa på min underbara Sara som bör och jobbar där! Hon är ledig under dagen och ska vara barnvakt till sin kusin Otis, de ska komma och möta mig någonstans och det blir en eftermiddag/kväll tillsammans med dem!

Lite drygt en vecka kvar nu, åh vad mysigt det ska bli!

Här kommer jag bjuda på några bilder från tidigare år:
 Innan jag sticker ska jag hinna med att jobba ett par dagar, fira mina fina Bostontjejer som fyller 100 år och åka och hälsa på mormor. Förhoppningsvis ska jag hinna med ett par löprundor nu när halsflussen har lagt sig och jag känner mig pigg igen!

Kram på er alla!

No comments:

Post a Comment