Monday, December 12, 2011

Luciamorgon

I St. Lucia på Lucia..

Just nu sitter jag och myser framför luciamorgon, stämningen kommer sakta men säkert krypande men jag saknar lussebullar o pepparkakor. På måndag kommer jag hem till Sverige igen och då ska jag försöka ta igen alla missade decembermysdagar. Hoppas ni laddat upp med pepparkakor och glögg! :)

Idag är det St. Lucias nationaldag och jag ska fira dagen med att vara ledig och bestiga Pigeon Island, en lagom ansträngande aktivitet i denna hetta. Först ska jag dock sova ett par timmar, har nu sista nattpasset mellan 02-08 och kommer nog behöva ett par timmars sömn när jag är klar. 

Veckan här nere kommer nu gå fort, de flesta båtar har nu kommit in, ikväll laddar vi inför GM festen här i marinan och på torsdag är det maskerad med tema Thriller. Nick har jobbat i en "Hunted Forest" i USA och har alla tricks man kan tänka sig för att få till en utmärkt Thriller-outfit.. :) På lördag är det prisutdelning och redan på söndag flyger vi hem, veckan rusar fram som sagt!

Vi ses snart, kram på er alla!

1 comment:

  1. Åh vad ni verkar ha det underbart! Jag hade gärna bytt en mörk och regnig Luciadag i Stockholm till en solig härligt Luciadag i St Lucia!! Med eller utan lussebullar ;) Njut av de sista dagarna i paradiset! Puss o kram!

    ReplyDelete