Tuesday, December 27, 2011

Hemma i Sverige

För en vecka sedan kom jag hem till Sverige. jag har firat jul med min kära familj och redan imorgon kommer Andy över till Sverige.
St. Lucia
Dunderbo, lite skillnad kan man säga!
Kontrasterna har varit stor sedan jag kom hem, inte bara skillnaden mellan St. Lucia och Sverige har varit stor, även skillnaden mellan förra året och detta. Förra året fastnade jag i London ett dygn, flög via Oslo och tog buss hem. Det var hur mycket snö som helst, -25 grader och jag låg i feber över julhelgen. I år gick flygresan betydligt lättare och jag landade i tid på Arlanda och pappa kom och hämtade mig. 

Till min stora lycka låg det snö på marken men med tanke på att det var plusgrader ute förstod jag ganska så snart att snön inte skulle bli långvarig. Och det stämde, bortsmält redan innan julafton! Jag och mamma tog dock vara på tillfället och åkte upp i skogen och plockade tre liter trattkantareller som vi använde till julomeletten. ;)
Annorlunda julaftonsnöje, gott var det! :)
Även skillnaden mellan St. Lucia och Sverige har varit stora, steel band har bytts ut mot julkonserter, svettdroppar mot vattendroppar, mango och papaya mot pepparkakor och apelsinris, jobb dygnet runt till sova hur länge jag vill. 

Var plats har sin charm, och det gäller verkligen att ta vara på varje fint ögonblick som fås!

No comments:

Post a Comment