Saturday, December 10, 2011

Ofrivilliga uppförsbackar och Hawaiiregn

Marathonträningen har börjat, sakta men säkert...

Andy och jag har varit riktigt duktiga och varit ute på flera joggingrundor här i St. Lucia! Marathon känns för tillfället väldigt långt borta, men man ska väl börja någonstans..? Vi har hittat en runda här med inte alltför branta backar och enda tiden att kunna ge sig ut är mellan kl. 06-07 på morgonen, sedan är det alldelles för varmt!

I måndags ville Andy visa mig en ny runda som han hittade tidigare under veckan. Sammanfattnisgsvis kan man säga att det var "upp, ner, upp, ner och så kom man fram till stranden, vände runt, upp, ner, upp, ner och hem" (totalt 45 minuter). Alldeles för branta och långa backar för min smak, men mycket trevligt att komma fram till en strand. 

I onsdags duggregnade det när vi gav oss ut, och lagom efter att Andy hade sagt "detta regn är ju ganska så skönt att springa i" började det vräka ner, Hawaii-style! Inom ett par sekunder var skorna tunga och kläderna genomblöta, och inte så långt efter det började det forsa på gatorna och vi sprang i decimeterhögt vatten. I vanliga fall tycker jag inte om att springa i regn men denna gång var det faktiskt en ganska så unik upplevelse.

Marathonuppladdningen fortsätter och det blir nog en ny runda imorn! Ser verkligen fram emot att komma hem och ge mig ut på en runda i kylan, tro det eller ej!

Kram på er alla!


1 comment:

  1. Hejsan!

    Va ni är duktiga och kämpar på och tränar hela tiden:-)

    Själv har jag oxå börjat komma igång men ännu i mycket liten skala.
    Har ju vattenrehab 2 ggr/ vecka fram till jul och sedan 1 ggr/ vecka under jan och feb. Har även börjat lättare styreketräning 1 gång/ vecka med ryggövningar hos sjukgymnasterna.

    SAknar dig och Andy här hemma och ni har en super rolig julklapp som väntar på er.

    Ha det så bra i paradiset :-) Hälsa Andy oxå.

    Kramar från syster

    ReplyDelete