Friday, January 6, 2012

Matt Rutherford - solotheamericas

I denna blogg skriver jag när jag är ute och reser eller ser mig om i världen... Just nu befinner jag mig så nära hemma jag kan, i Dunderbo och firar 'mini-jul' med min familj och Andy, hela dagen har gått åt att förbereda den amerikanska julmaten som jag och Andy lagade.

På andra sidan jorden, långt långt bort från det varma Dunderbo är en vän till Andy ute och seglar. En helt annan värld i många aspekter. Imorse när vi kollade på hans hemsida hade han rundat Kap Horn, många seglares dröm. Detta är dock ännu mer fantastiskt, mer än jag någonsin skulle kunna drömma om och tänka mig. 

Runt tiden då jag och Andy gifte oss i somras gav sig Matt ut i sin Albin Vega, en 27 fot segelbåt. Målet var att ensam, non stop runda både nord och sydamerika. Resan startade från Annapolis, upp längs med Canada, via Nordväst-passagen, söderut längs med hela amerikanska kontinenen, runt Kap Horn och tillbaka till Annapolis. Resan han gjort hittills är helt makalös och därför skulle jag vilja uppmärksamma den i dagens blogginlägg. 

Vi alla lyfter på hatten för Matt och hoppas att hans fortsatta resa hem till Annapolis går bra! Kolla in hans blogg, solotheamericas.org (Bilder från solotheamericas.org)

No comments:

Post a Comment