Tuesday, September 22, 2009

Kubb i parken och visumfrågor...

Igår var jag ute på en springrunda genom Quiet Qater Park, min favoritrunda här i Annapolis. Det kommer ta ett bra tag innan jag kommer tillbaka till samma form jag hade i våras kan jag säga!

Igår när jag sprang igenom parken såg jag en familj spela kubb, eller snarare en hel släkt, en massa personer var samlade runt träpinnarna. Det var ett hederligt vanligt svenskt kubbspel, med kungen i mitten och kubben uppradade längs båda sidorna. Jag smög mig närmare för att se om de pratade svenska men hörde bara amerikanska hejjarrop! Intressant att detta spelet har spridit sig över hit!! :) Vi har ett spel hemma hos Andys föräldrar, får se till att spela innan hösten kommer!

Imorse ringde jag till amerikanska ambassaden för att försöka få reda på hur länge jag måste stanna i Sverige för att komma tillbaka igen till usa (jag har 6 månader turistvisum som går ut i början av februari) men mannen kunde inte hjälpa mig utan berättade att det är helt upp till den som tar emot mig vid passkontrollen då jag kommer tillbaka till usa, helt enkelt vilket humör han är på den dagen. Så vi får se hur jag ska göra...
Karin: du måste haft otur, din gubbe hade nog bråkat med sin fru innan han åkte till jobbet...

Denna vecka består av plugg och båtjobb, ligger efter i en del saker efter den sköna semestern när mamma och pappa var och hälsade på! Tack för den goda vattenmelonen föresten, jag och Andy åt upp den idag! :)

Kram på er alla!

No comments:

Post a Comment