Monday, September 7, 2009

Labor Day Weekend

Idag är det Labor Day, den mest kaotiska helgen i Annapolis. Labor Day var för länge sedan en dag som alla arbetare fick ledigt och det är fortfarande en högtid, alla kommer ner till sin båt i Annapolis och det är ett flertal race ute på vattnet... Memorial Day som är i Maj ses som början av sommaren och Labor Day anses vara sista helgen på sommaren, alla passar på att fira och ta ut båten innan det blir kallt!
Jag och Andy ägnade lördagen åt att fixa och trixa med båten och avslutade kvällen med att ankra båten långt upp i Spa Creek. Det var väldigt mysigt, ett par andra båtar var runt oss, helt stilla och tyst och vi njöt av vin och god mat!
 
Stilla morgon i Spa Creek med en kopp kaffe, inte helt fel att vakna upp med denna utsikt!
Varje söndag hålls en farmers market inne i stan och jag shoppade persikor, provsmakade ost och strosade runt! Detta är första året de har en farmers market inne i stan vilket har blivit väldigt populärt!! Jag o Andy unnar oss en bit ost varje vecka och har "ost och vin"-party en av kvällarna! Helt klart veckans höjdpunkt!!

Igår och idag är Ty och Israel nere vid sin båt och Andy fortsätter sin segelträning med dem. Igår var som sagt den mest galna båthelgen i Annapolis och det var båtar överallt, motorbåtar som skapar en massa vågor och folk som inte vet vad de pysslar med... De lärde sig dock en hel del och vi fortsätter idag...

2 comments:

  1. Hejsan syster...

    Imorgon kommer mamma och pappa, så nu är det dags att du klipper dig, duschar och försöker hålla dig allmänt fräsch under de kommande två veckorna. :-)

    Kram på dig och saknar er båda.

    ReplyDelete
  2. Hahaha, jag hade faktiskt tankt fraga mamma om hon kan klippa mig, vagar inte lita pa frisorerna har borta! Ser jag inte frach ut pa korten...? :)

    ReplyDelete