Friday, February 19, 2010

Miami Boatshow

Här kommer ett par bilder från förra och förförra veckans fixande med båten...

 
  
  
Andy jobbar med vår nya rig!

 
Vi tog ner vår mizzen mast för att lättare kunna installera den nya riggen... Lättare än vi trodde att ta ner den utan någons hjälp!
  
  
Skrapa skrapa... nästan klar!
  
  
Och fortsätta med slipningen... puh!

Fin men kylig morgon! Dags för mig att hoppa i och leta efter metallbiten som jag råkade tappa i vattnet kvällen innan....

  
  
  
Hutter och Burr!! 
Jag hittade den!! Andy var redo med vattenslangen och en handduk!!

Miami Boatshow började inte förrän torsdagen den 11:e Februari men vi bestämde oss för att segla båten ner redan söndagen innan. Andy var tvungen att jobba mån-ons innan showen. Söndagen var en underbart fin dag, lite kylig men solen sken och vi spanade in alla jättevillor på väg ner mot Miami som låg längs med vattnet...

Jan hann med att lacka första omgången på vägen ner...
  
  
 Middag på väg ner.. Mmmm!

Miami i bakgrunden... inte långt kvar!

Väl i Miami hade vi fullt upp som jag skrev i förra inlägget... Jag sydde gardiner, kuddfodral, lackade och försökte få båten så fin som möjligt innan showen startade.. Andra båtar runt oss putsade och skrubbade i tre dagar medan jag och Andy tog ner mizzen masten och vår båt såg ut som jag vet inte vad under dagarna innan....

Saker överallt kan man säga....

  
Mizzen masten ner och upp ännu en gång!

En morgon kom en sjöko förbi och hälsade på! :)
Miami Boatshow var kul, den var tydligen mindre än vad den brkar vara, men fortarande en massa båtar och saker som kunde köpas! Våran båt representerade Colligo Marine som vi gjort vår rigging med, och vi fick mycket uppmärksamhet. Vi träffade en hel del intressanta människor som var intresserade både i riggen och båten, men allt fler mindre intressanta människor som inte slutade prata!

  
Vår båt och en del av mässan!!!

 
En man kom förbi och berättade at than tidigare haft en seabreeze (samma modell som vi har) som han sålde 1982. Efter lite mer prat visade det sig att det var hans gamla båt. Han sålde den 1982 till Ben Weems som vi sedan köpte båten från våren 2008. Liten värld!!

Marc som var med på vår senaste dyktrip i St. Martin kom förbi och hälsade på!
  
Brödbak!

Finputs av riggen efter att showen var över!
Den här veckan är Andys vänner Nate och Ryan och hälsar på, bilder och uppdatering kommer någon gång nästa vecka, men jag måste bara via upp lite bilder på mitt semlebak!!

  
Fettisdag blev tjocktorsdag.. Vi hade inte tid att baka i tisdags så det blev ett par dagar sent, så gott så gott!
Kram på er alla!!

2 comments:

  1. Haha! Många sköna bilder! Gillade Andy semlorna? :) Ser ju visserligen så ut men..
    Åhh vad synd att jag inte kan vara där nu! När Ryan o Nate är där o gör dagarna extra galna för er! ;)

    ReplyDelete
  2. Andy tyckte de var riktigt mumsiga! :)Kul att ha haft grabbarna hr, men ganska så skönt att ha det lite lugnt o skönt igen.. haha!

    ReplyDelete