Saturday, February 27, 2010

Vilken match!!

 
  
Eftersom jag blivit en riktig curlingfantast de senaste dagarna var jag mycket stolt och glad när de svenska damerna lyckades slå Kanada och vinna guldet!
Tyvärr orkade nog inte många av er hemma i Sverige stanna uppe och kolla på matchen. Jag och Andy satt och hoppade i soffan mot slutet och kunde inte förstå hur Kanada kunde missa sista stenen och förlora guldet.. . I sjunde omgången såg det ut som att Sverige hade en bra chans att vinna men efter en dålig sten fick Kanada två poäng och tog ledningen med 5-4. Även i nionde omgången gjorde svenskarna en ordentlig tabbe och Kanada ökade ledningen till 6-4. Det kändes med andra ord ganska så omöjligt för Sverige att vinna nu, de var inte bara tvugna att få två poäng i sista omgången, utan även vinna poäng i elfte då Kanada hade sista stenen.. Men Svenskarna lyckades vända och måste haft starkare nerver än Kanada...Kanada gjorde bort sig i sista omgången så Sverige kunde plocka två poäng, och sedan i elfte lyckades inte Kanada knocka bort svenskarnas sten utan den åkte rätt in i mitten som ni kan se på bilden ovan.. Svenskarna är verkglien väl värda sitt GULD!!!

Jag är, som jag tidigare skrev, mycket stolt över svenskarnas insatser.. Just nu är det tjejernas 3 mil som faktiskt sänds på tv (eller snarare till och från, med diverse reklam och kommentatorprat i studie mellan varven....) Hejja Hejja! Det är svårt att förstå att det är OS's sista dag imorgon, vad fort de här veckorna gick1 Hoppas att ni njutit lika mycket av tävlingarna som jag har gjort! :)

No comments:

Post a Comment