Tuesday, February 9, 2010

Oftrivilligt morgondopp

Just befinner sig jag, Andy och Arcturus i Miami. Vi är här för att delta i Miami Boatshow som startar på torsdag och är över nästa måndag. Vi ska visa upp den nya riggen som vi installerat på båten och representerar företaget Colligo Marine. Dagarna här innan showen är fullspekade, Andy jobbar förmiddagarna, han sticker vid kvart över sex och kommer inte tillbaka förrän efter lunch. Jag har haft fullt upp med att fixa iordning båten, jag har lackat allt trä och är nu inne på mitt tredje (av ca 12) lager, igår sydde jag klart gardinerna och kuddfodralen och idag håller jag på att städa och göra allt fint! Jag som hade fått för mig att vi skulle ha det lugnt och skönt efter St. Martin, men inte!

I söndags började morgonen med ett dopp, men inte för att jag ville utan för att jag klantat mig! I lördags när jag höll på att slipa det sista tappade jag en del av en vinsch i vattnet vilket jag var tvungen att dyka efter. Som tur var var det inte särskilt djupt, men vattnet vid vår brygga var inte det mysigaste! Jag hittade iaf vad jag letade efter och Andy stod redomed vattenslangen och en handduk när jag kom upp.
Jag kom just på att jag glömde min kamerasladd i Ft. Lauderdale, så bilderna kommer inte förrän om en vecka! 

Ha det bra allemsammans och önska oss lycka till på showen'!

3 comments:

  1. Lycka till finaste!!!

    nishi

    ReplyDelete
  2. Hoppas det går bra på showen, men det tror jag nog. =)

    Kram Wasberg

    ReplyDelete
  3. Vad huslig och duktig du är! :) Båten är säkert gnistrande ren och fin. Hoppas allt har gått bra, ser fram emot att se bilder!
    puss,
    Gurly

    ReplyDelete