Thursday, February 4, 2010

Skrapa och slipa...

Våran båt ska visas upp i Miami Boat Show!

Andy och jag håller just nu på att byta ut vår rigging (vajrarna som håller upp masten). Den ska normalt bytas ut vart tionde år. Våran är minst 25 år gammal, så det är dags kan man säga! På Annapolis Boat Show kom Andy i kontakt med ett företag som jobbar med syntetiskt material istälet för metall, och Andy jobbade snabbt fram en deal med han som äger företaget.. För att göra en lång historia kort så frågade John från Colligo Marine om vi kan tänka oss att visa upp riggingen i Miami Boat Show som hålls nästa vecka tors-sön..

Mitt jobb är nu att försöka få båten så fin som möjligt, och det största jobbet är att skrapa rent allt trä utvändigt och sedan lacka om.. Om man inte vill spendera allt för mycket pengar, och göra jobbet själv, finns det liksom inte någon genväg. De senaste dagarna har jag suttit nere på båten och skrapat, skrapat och åter skrapat. Vi köpte en värmepistol för att göra jobbet lite lättare, men det tar fortfarande lååång tid.. Idag hoppas jag blir klar med skrapandet, solen skiner så det ser lovande ut. Sedan ska allt slipas och när det är klart kommer det roliga jobbet att lacka allt! :) Vi hoppas på bra väder hela vägen fram till mässan så vi kan få på ett par lager lack! 

Andy har nu fått jobb som engelskalärare. Det är en skola i Ft. Lauderdale som tar emot internationella studenter, just nu har han en klass på 6 studenter i blandade åldrar. Han tycker det är kul, men tyvärr är det bara på förmiddagarna så han letar efter något mer att tjäna pengar på.... Jag är ju bara turist här och kan inte riktigt jobba, så jag lever på det lilla bidraget jag får av csn.. 

Om ett par dagar kommer bilder från jobbet..
Kram på er alla!

1 comment:

  1. Saknar er!!
    Hade helt klart hjälp dig (/er) att skrapa om jag varit där!! :) Tänk så mycket kul man hade kunnat kommit på då.. mycket hade kunnat komma på tal under såna stunder :)

    ReplyDelete