Monday, March 26, 2012

Mia-Micah Day

En fin helg i Annapolis!

I lördags körde jag ner till Annapolis för att vara med på ett seminarium och middag med WCC, trevliga människor och god mat!

Söndagen var dock höjdpunkten av helgen då jag spenderade hela dagen tillsammans med vår underrbara vän Micah. Redan vid åtta på morgonen fick jag ett sms där han undrade om det inte var dags för frukost. En stor omelett och antal koppar kaffe senare åkte vi tillbaka till marinan för att se hans vinterprojekt, ett otroligt vackert teak deck som han lagt på e Najad, vilket hantverk! När omeletten fått sjunka ner lite gav vi oss ut på en härlig löptur i Quet Water Park, började långsamt och slutade med sprint, superhärligt! Mina five fingers har numera gett mig en blodblåsa under ena stortån vilket är mindre kul men jag hoppas kunna fixa detta med lite tejp. 

Dagen blev bara bättre och efter löpturen var det dags att hissa seglen och ut på vattnet! Yeah! Jag har inte varit ute och seglat sedan vi lämnade vår båt på Irland så det var verkligen på tiden. Chesapeake bjöd på en grå dag men bra vind, och vi kom upp mot 6 knots :)

En härlig helg i Annapolis med andra ord och ännu härligare ikväll då Andy kommer tillbaka från sin trip till Istanbul! 

Ha det så gott allesammans!


No comments:

Post a Comment