Tuesday, November 29, 2011

Dykfynd och vattenfall

Till att börja med var dykningen i söndags alldeles underbar. Det var två år sedan sist men jag kände mig som fisken i vattnet och njöt varje sekund. Regnet öste ner hela dagen så det passade ganska så bra att vara under ytan. 
I väntan på att få åka ut med dykbåten...
Dessutom lyckades jag fynda under ytan, kolla in dessa:
De låg så ensamma nere i sanden så jag räddade dem :)
 Papaya och en liten fågel..
 En trevlig bar med mycket trevlig utsikt.. Perfekt en regning dag! Kabuli är ölen som bryggs i Dominica, mycket god!
Igår passade vi på att hinna med en kortare vandring till Middlehem Falls. Det tog cirka en timme att gå dit, över stockar och stenar, genom forsar och uppför branter. Ashley hade med sig sin hund Ginger som var mer än överlycklig, zickzackade mellan oss och for runt med näsan i vädret. Tack vare allt regn de senaste dagarna var vattenfallet ett riktigt monster med enorma krafter, det dånade på långt avstånd och det var ett klokt beslut att inte ta fram kameran när vi väl var framme, på mindre än en minut var vi genomblöta, även om vi stod en bra bit bort.. 
Andy fyller upp vattenflaskan
 Vandring till Middlehem Falls, temperaturen i skogen är så mycket svalare än nere i stan, passar mitt svenska blod!
På kvällen besökte vi favoritrestaurangen Fish Pot, steamed fish och en massa goda tillbehör. Finns inte ord, måste upplevas. 
På kvällen kom båten ARGO och la till vid bryggan, de hade tydligen just korsat Atlanten och detta var deras första stop.
Argo
Idag gick jag och Andy som vanligt ner till marknaden för frukost, jag på jakt efter meatpie och Andy efter ägg. Idag var det jag som lyckades med jakten och även fast att det inte fanns några kokosnötter där hittde vi en man som sålde dem på vägen hem, dubbel lycka. Även vår kära 'Juice Man' var på plats och jag avnjöt en mycket god banan och annansjuce dagen till ära.
En av frukosttillbehören, nybakat bröd! Mmmm... :)
Drop Anchor, där vi bott de senaste dagarna tillsammans med Ashley och Ginger. På bottenplan har de en bar och restaurang, och båtar kan lägga till här vid bryggan.
Simtur med Ginger
Imorn flyger vi vidare till Dominica men vi ska försöka maximera dagen och hinna med ett besök till Tito Gorge innan vi hoppar på planet. Hoppas även att vi ska hinna med en sista 'Juice Man'-juice innan vi åker.

Kram på er alla!

3 comments:

  1. Ni verkar ha det grymt bra. Lite bättre än här hemma i snålblåsten. Imorgon får vi börjar elda på ditt ljus =) Det står redo framme på köksbordet.. Njut och ha det fortsatt grymt! Kram på er

    ReplyDelete
  2. Åh tack Jennie, ja vi har det jättebra här nere, tråkigt att det inte kommit ngn snö hemma, vinter vill man ju ska vara vinter! Se till att elda ljuset nu, en fin nedräkning till julen. Längtar efter pepparkakasbak och lussebullsfika med glögg! :)
    Kram på dig

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete