Wednesday, October 21, 2009

Fullspäckat Schema

Idag sitter jag nere i Deltaville med utsikt över vattnet och skriver på min case Study till marknadsföringskursen. Jag o Andy seglade ner hit i förrgår, om ett par dagar ska jag srkiva om själva tripen så håll utkik! :)

Just nu är det helt galet mycket att göra... Här kommer vårt hektiska peliminära schema! :)
v. 43 Mån-tis Segla ner till Deltaville och hälsa på Carlton som vi jobbade för isomras, han har ett hus vid vattnet med en brygga som vi kan lämna båten för en tid.

v.43 Ons-tors Richmond för att hälsa på vår svenska granne Ulla. Ulla har sommarhus i Dunderbo men bor i Richmond, VA. Vi ska hälsa på henne i kväll och ta tåget tillbaka till Annapolis imorn torsdag.

v. 43 Torsdag-Söndag. Andys kusin Blake kommer till Annapolis. Hans universitet Wake Forrest ska spela fotbollsmatch på Naval Academy så vi ska gå o se matchen och ut och partaja i Washington DC på lördagen...

v.44 Måndag. Segla ner till Norfolk med ett gäng på en Mason 44, det kommer ta ett par dagar. Sedan ska vi spendera resten av veckan i Norfolk och förbereda för tripen till Bahamas (och jag plugga!!)

v.45 Måndag. Segla till Bahamas med Jodie, Chad o Clay, tripen kommer ta ca en vecka. Vi hoppas på bra väder så vi kommer iväg i tid.

v. 46 Kommer ner till Bahamas och spenderar ca tre dagar i Marsch Harbour, när vi kommer ner beror lite på väder och vind.

v. 47 Efter Bahamstripen kommer vi spendera ett par dagar hemma hos Andys föräldrar och i Annapolis, och sedan åka ner till båten som är i Deltaville vid Carltons hus. Vi ska rigga om hela båten och sedan segla härifrån ner till Florida så båten kan vara där över vintern...

v.50-51 (6-20 December) St. Lucia. Andy har fått jobb genom "World Cruisng Club", ett event där båtar seglar tillsammans runt jorden. Denna etapp sker från Kanarieöarna till St. Lucia i Caribbean och ca 250 båtar deltar. Andy ska hjälpa till och ta emot båtarna när de kommer till St. Lucia och skriva ett par artiklar om det, jag ska försöka leka fotograf och förhoppningsvis få med ett par bilder i deras tidning.

Som ni kan se är det fullt upp innan jul men det är riktigt skoj!! :) Mitt i allt detta ha jag dock min skola att fixa vilket är betydligt mer än jag trodde då jag anmälde mig till kurserna..

30/10 Hemtenta i Grundläggande företagsekonomi
1/11 Inlämning av hemtetna i Geografi B
4/11 Tenta i "Introduktion till Marknadsföring"
4/ 11 Inlämning av Case Study i "Introduktion till Marknadsföring"
2/11 Ny kurs i Geografi B
5/11 Ny kurs i Företasekonomi A, "Affärsredovisning och Räkneskap"
5/11 Inlämning av Analysuppift 1 Geografi B...

puh! En massa skola men det ska nog gå vägen, på något sätt brukar det alltid lösa sig, hoppas på det även den här gången...

Hoppas att ni har det lite lugnare hemma i Sverige och njuter av hösten!!
Kram på er alla!

4 comments:

  1. Jaha... Mia lever lyxliv, har det bra och upplever massa! Nu ska hon bli fotograf o få sina foton publicerade också...! Nejnej, tänk inte på mig heller ;) haha.. Tur att du har skolan som tar ner dig på jorden lite ;)
    Skämt o sido, men det tror jag du förstår också. Fortsatt bra med er hoppas jag!
    Vad är det du ska fota i St Lucia (vart jag nu var på den geografi-lektion)?? Segelbåtarna? Hör av dig om du vill ha några tips.. om du inte får tillräckliga från karln din. :)



    Hoppas på att den där vackra dagen kommer i tid ;) hihi..

    ReplyDelete
  2. Jag säger då bara 'ojojoj Mia'... och skrattar lite smått :) Eller ja, ganska mycket faktiskt. :)

    Jag är så grymt avundsjuk på er! Hur Andy tar sig fram överallt, och allt du får vara med om. Även om du är ett 'bihang' ibland, så gör du ändå ALLTID något bra av det. Något coolt, något roligt, en upplevelse, något som är värt så mycket för livet.
    Verkar iofs inte som att du har nå vidare problem med att ta bra foton! Så skulle inte bli minsta förvånad om du blir publicerad. Våga testa. Olika bildvinklar, olika idéer, våga gå nära, våga ta detaljer! Testa dig fram!! Ska bli spännande att se resultatet sen. Speciellt om du får med det i någon tidning!! :)
    Kramar på er!

    ReplyDelete
  3. Njuter av hösten? hur tänkte du då? Den är regnig, kall som fan och mörkare än längst in i garderoben. Jag förgyller mina kvällar med mycket festande :)
    Det låter som att du har det fantastiskt där borta. Jobbig vardag....eller inte...

    Saknar dig här hemma!
    Kramar

    ReplyDelete
  4. Tack for kommentarerna! Jag vill ha alla tips jag kan Ullis, langtar till jag kommer hem sa du o jag kan ut i naturen o fota... :) Min kamera ar nu pa lagning sa jag hoppas den blir klar!
    Saknar dig oxa Caroline, vara mysiga te-kvallar!! Och nackdelen med att bo pa baten ar att vi inte har nagra tanda ljus. Sa tank pa mig nar du tander ljus nar det blir morkt framat kvallen!!
    Kram pa er!! Mia

    ReplyDelete