Sunday, October 25, 2009

Smink?

Jag kan nog räkna på en hand de gånger jag sminkat mig sedan jag lämnade Sverige. Nu när vi ska ner till Bahamas packade jag med mig sminket ifall vi ska på någon middag eller liknande men man kan se att jag inte är van att packa smink...

Jag kom ihåg maskaran men glömde ögonfransböjaren, jag kom ihåg rouge-borsten men glömde rouge, kom ihåg ögonskuggan men glömde puffen till den.... Jajja, det går väl bra utan!! :)


En till sak när jag ändå skriver, jag hörde den förödande nyheten att Starbucks ska invardera Sverige och öppna på Arlanda. Om de kommer till Sverige är jag beredd att inte komma tillbaka!!! Detta kommer ta död på svenska mysiga caféer, precis som det gjort i USA, alla små lokala caféer kommer glömmas bort och alla kommer med nöje sippa på en soja latte skim med hasselnötssmak och extra grädde och pappersmuggarna fylla sopkorgarna... Jag är besviken!

Imorn hoppas jag o Andy på våra vänners båt och vår trip söderut börjar. Kram på er alla!

2 comments:

  1. Mia, det har ingenting med sminket att göra. Det är bara sån du är ;) Men jag tror du överlever kalasfint även utan halva (eller hela) sminkväskan.
    Hur går det för er med all planering och allt spännande som väntar? :)
    Vart i Norfolk håller ni till? Vet inte varför, men jag känner igen Norfolk. Är det där USA har sin marinflotta eller nå sånt? Gör av någon anledning en koppling till serien NCIS ;) haha... Kan det stämma? :)


    Tycker dock att ni hade lite dålig tajming... måste jag säga... ;)

    ReplyDelete
  2. Hej Ullis..
    haha, ja det är väl det. En annan sak som jag glömde var sladden till kameran så jag kan inte ladda upp bilderna på datorn.. Få se vad jag mer har glömt.. :)
    Just nu sitter jag i Annapolis på Andys pappas båt och skriver min hemtenta i Geografin, måste säga att det går sådär, spännande ämne men otroligt svårt att sammanfatta!! Annars går planeringarna bra, imorn hoppar vi på båten och sticker söderut, hoppas hinna med att plugga en massa på vägen. Vi kommer stanna i Norfolk till den 2:a November. Vet inte varför du känner igen det..? Enligt wikipedia hr du helt rätt, nån typ av navy bas finns där.. :)
    Kram på dig!!

    ReplyDelete