Wednesday, October 7, 2009

Snart är Hösten här....

Förra helgen var jag hemma hos Andys förälrar och hälsade på. Andy hade en andra celestial class för ett ett par så han kunde inte komma med.... Tanken var att jag skulle få en masa plugg gjort mendet blev inte så mkt som jag hade hoppats på. I fredag var jag ute på en lång skön springrunda, hösten är på gång men inte här riktigt än, träden är fortfarande mestadels gröna och shorts och t-shirt gäller, men snart... På fredagskvällen var vi över till ett par vänner och kollade på en Flyers match (hockey..), och deras lag vann så alla var nöjda och glada..
Fortfarande gröna träd men kan ni se de röda löven? Korten är tagna under min springrunda
Andys farmor o farfars hus uppe på kullen
Jag &Oatie (Andys hund) myser i soffan
I söndags fm körde jag ner till Annapolis och det var en alldeles underbar dag, jag och Andy bestämde oss för att besöka en oktoberfest som hölls i stan, vilket visade sig ligga betydligt lägre bort än vi hade räknat med, så det blev en skön promenad både dit och hem.. En oktoberfest i usa är ungefär som man kan tänka sig, en massa folk, en massa skräp som säljs och väldigt lite tyska traditioner. Vi lyckades dock hitta ett band som spelade tysk musik och fick smaka på en kall tysk öl.. Men så mkt mer än så blev det inte, och vi stannande intesärskilt länge..
En massa folk på "Oktoberfest", kan ni se Andy?
 
Tysk öl och tysk musik...?
 
I stället promenerade vi in till stan, köpte ost och baguette vid the Markethouse och satte oss nere vid vattnet och kollade på båtar och njöt av den varma solen!
Mysiga Annapolis, huvudgatan och kyrkan
Lunch (bröd och ost, kan inte bli mkt bättre... :) )
Den här veckan har mest bestått av plugg för mig, har så mkt att göra och det tar aldrig slut... Jag sitter och räknar ut själkostnadskalkyler och bidragskalkyler, försöker rycka in marknadsföring samtidigt som v skriver ett grupparbete, en individuell case study på 20-35 sidor och min geografi däremellan.. puh! Det är mkt men det ska nog gå vägen hoppas jag!

Jonas the Goose är fortfarande lycklig här vid Sarles, han simmar ut på äventyr varje dag och kommer tillbaka för att äta kvällsmat, ibland stannar han lite längre om dagarna men ofta kan man höra honom från andra sidan av viken... Han har blivit en riktig kändis här i marinan nu, Bill (har en båt här) letade runt lite på internet för att få reda på mer om Jonas och kom fram till att han är en Chinese Swan Goose. Vi har av erfarenhet insett att han inte tycker om morötter eller sallad men bröd (även knäckebröd) och havregryn är mumma! En kväll när jag o Andy kom upp låg det en kille på marken och fotade honom, det visade sig att han är en frilandsfotograf och blev störtimpad av Jonas och sa att han aldrig sett något liknande, ännu mer imponerad blev han när Andy lyfte upp Jonas och myste med honom.. Haha!

I måndags kväll var Ben här och hälsade på, han som tidigare ägde båten. Han tyckte om alla förändringar vi har gjort och tycker det är jättekul att vi använder båten. Både port o starboard side är nu helt klara och vi har till och med tomt på en av bokhyllorna, nya böcker måste köpas eller införskaffas!:) Andy har jobbat hela dagen med att få ihop våran jolle. När vi var hemma hittade vi en jolle i Andys föräldrars lada, precis lagom stor och rätt modell! Jollen är säkert över 50 år gammal och den har inte blvit använd de senaste 25 åren. Andy är riktigt duktig på alla projekt och ger sig inte förrän det är klart, så jag antar att vår jolle är klar i kväll, förr eller senare.. :)

 Här kommer lite bilder på port side... :)
Johns alla verktyg... :) Vårat paradis, tack vare detta har vårat jobb gått hundra gånger fortare och smidigare!
Det första av fyra lagren färg

Sista skruven på plats...

Äntligen klart! Visst har vi ett fint bibliotek i vårat kök/vardagsrum...? :)
Jag hade ett mysigt skype-samtal med Gurly idag på över 1 ½ h, hon berättade om chokladfestivalen som ska hållas i helgen i Sthlm, gissa om jag skulle vilja vara där!!! Ååååå! Mums!

I kväll kommer Andys föräldrar ner och stan laddar inför usa's största segelbåtsmässa! En massa spännande seminarium och fina båtar att kolla på, och alldeles för mycket spännande saker som går att köpa!! Bilder kommer upp nästa vecka! :)
Vem vill gå till ett gym när man kan ha den här utsikten.....
Kram på er alla och ha en skön helg!!

No comments:

Post a Comment