Wednesday, December 16, 2009

En annorlunda söndag... :)

I söndags var Andy ledig... :) Jag började morgonen med en kort men skön springrunda. Morgnarna är underbara här, lugnt och tyst ute på gatorna utan en massa bilar som kör förbi, och det har inte hunnit bli alltför varmt...

Andy sov framtill tolv efter att ha jobbat hela natten och jag passade på att skriva och skicka in mitt sista papper till organisationskursen.. Det är många inlämningar nu och jag försöker få allt klart innan St. Martin, jag tvivlar dock på att jag kommer hinna med det...

Planen för söndagseftermiddagen var att utforska St. Lucia med bilen, så runt två styrde vi söderut.. Ön består av inte alltför många vägar, men vi lyckades hitta en avstickare som förhoppningsvis skulle leda oss till en mysig strand. Vägen vi körde på var en mer gropig grusväg (Dunderbovägen känns som en motorväg jämfört med denna...) och vi kom fram till en mysigt liten by där en familj verkade ha fest... Barnen trummade och spelade olika sorters instrument och flera grillar var fulla av mat...

En kille stannade oss och frågade oss om vi inte ville stanna ett tag så vi parkerade bilen och hamnade mitt i en familjefest. En helt underbar eftermiddag som inte går att beskriva med ord, jag tror ni får en bättre känsla för det genom att kolla på bilderna jag tog..

 
 
Suzana med en sju veckors bebis... :)

Sötare kids får man leta efter....

Hon bodde i byn tillsammans med hela familjen, barn och barnbarn...

Inte helt fel utsikt från husen....

Efter ett par timmar erbjöd sig en av killarna att följa med oss ner till stranden och visa oss gamla runier av en kyrka som var gömd i skogen. Man kunde se var gamla hus har stått och väggen av kyrkan fanns fortfarande kvar..

 
Härlig strand, svart eftersom ön är vulkanisk..
 
En gammal kyrka inne i skogen..

1 comment:

  1. Vilka underbart söta ungar :) Och vilken soft dag! Kul att se att ni har det gött därborta.

    Här är det inte så illa heller idag, ett gnistrande tjockt täcke av snö ligger över Björnkulla, solen skiner från en blå himmel och jag har inga lektioner idag! :P

    Ha en fin dag! Vi hörs vännen,
    Stor kram från Gurly

    ReplyDelete