Saturday, December 19, 2009

Idag är det lördag vilket betyder att det är vår sista hela dag här i St. Lucia. Andy och de andra har fullt upp med att fixa inför kvällens stora fest där det ska delas ut priser till alla möjliga olika kategorier.. :)

Det händer saker varje kväl, och i torsdags var det dag för en fest på Pigeon Island, där temat var "All I want for christmas is...". Folk ar utklädda till allt möjligt och vi valde tema julklappar, vem vill inte ha en eller många julklappar till jul...? :)

Kontoret omvandlades till work shop, men det såg snarare ut som ett barnkalas... :)

Jag o Paul med våra färdiga julklappskostymer...
Nick med sina busiga ögon!!
En riktigt grym DJ och en superhärlig kväll!! :) Det är kul att se hur alla verkligen lever sig in i sin 'kostym'...


 
Olivier, inte bara en julklapp utan fungerar även bra som drinkbord.. :)

Kan tipsa om att knyta fast ballonger i sina vänner när man är på fest, man kan enkelt se var alla håller hus...
Under dagarna har jag pysslat med ett och annat skolarbete i hopp om att bli klar med så mkt som möjlig tinför St. Martin. Jag har lämnat in ett papper i Geo B om "intersektionalitet", min inlämningsuppgift i bokföringsprogrammet till Fek och grupparbetet blev klart ett par dagar innan inlämning. Nu är det bara ett papper och två tentor kvar innan kursen är avklarad...

I onsdags kväll hade jag o Andy dejt med ett svenskt par, Olle och Margareta. Olle seglade båten Thindra över hit och Margaretha tog den snabba vägen via luften. Vi har träffat dem flera gånger här nere men betämde att vi skule äta middag en kväll. Det blev god mat och gott vin på en mysig restaurang ute på Pigeon Island. Renet öste ner hela kvällen, och taket vi satt under läckte lite, som alltid här nere.. Men det gjorde inte så mkt, vi hade en jättemysig kväll med utsikt över Rodney Bay som låg tvärs över vattnet..


Igår var Andy och halva gänget lediga så vi passade på att åka på vår sista upptäcksfärd runt ön.. Jag Andy o Suzana stannade till i Casteries för en snabb lunch, helt underbart.. Det blev ett par fläskotletter från en grill och nåra färskbakade bröd från marknaden... En lunch för två kostade under 50 kr! :)


Vi hade planerat att åka ner till Soufreire, men vi insåg ganska så snabbt att det skulle ta betydligt längre än vad vi ville spendera i bilen. 3 mil här kan ta uppemot två timmar då alla vägarna är smala och krokiga för att kunna komma över alla toppar. Dessutom finns det alldeles för många bilar för denna lilla ö.

Vi stannade i stället i Marigot och mötte Rob o Nick, och två av deras vänner. Det blev en lugn och skön dag på standen, inte helt fel det heller.. På kvällen var vi ut med alla Arc- jobbare på ett ställe som heter Buzz.Middagen kostade nog 10 ggr så mycket som vår lunch, och var inte alls lika speciell, tur att vi inte behövde betala! :)


Marigot Bay är väldigt turistit och dyrt, men samtidigt väldigt mysigt....


 
 
 
....och så kom regnet, men som vanligt var det över på tio minuter.
Idag har alla som sagt fullt upp, jag ska sätta mig ner och kolla på min hemtenta och förhoppningsvis lyckas svara på ett par frågor innan det är dags att åka till festen.

Mindre än en vecka till jul, jag tror tyvärr inte att min julkänsla kommer att infinna sig i år.. :(
Ha det bra allesammans!

No comments:

Post a Comment