Saturday, December 5, 2009

Mot St. Lucia och St. Martin...

 Just nu öser regnet ner så det känns okej att vara inomhus och packa...

Jag och Andy har haft sköna dagar här i Florida men imorn bär det av till Miami flygplats för att åka till St. Lucia. Vi har ätit gott, sovit gott och varit alldeles för lata för vårat eget bästa. Jag borde ha gjort betydligt mer skola än vad jag har gjort, och vi har haft en hel vecka utan att jobba på båten... Men jag känner ändå att vi är värda denna vecka, efter den jäktiga tripen ner, och de kommande veckorna fulla med aktiviteter...

Igår kväll kände jag och Andy för att fira utan någon speciell anledning. Vi åkte till affären och köpte en flaska vin, en bit choklad och en större bit brieost! Vi tog med oss två strandstolar och besökte stranden och myste innan solen gick ner, inte en helt fel fredagskväll... Imorse var vi ute och sprang, eller ska nog snarare kalla det en långsammare jogg :). Träning kommer det bli betydligt mer av i framtiden och det ska bli skönt att vara på land nu ett tag och kunna ge mig ut på en jogg när jag känner för det!

Imorse vaknade jag innan Andy så jag smög upp och satte en deg på jäsning som var klar lagom när han vaknade... Lite kul att våra sovmorgnar går ända till 07.30 (på väg ner gick vi upp 05.30 varje dag, och lyxar till det med 06.30 nu när vi är i Florida, så halvåtta är rena rama lyxen!). Idag har jag även bakat mammas julgodis, så gott! :)

Vi fick idag reda på att tripen i St. Martin kommer att hända, det är 4 studenter än så länge som ska fixa sitt Dive master certificate. Jag ska vara med och hjälpa till att fixa iordning allt inför tripen, och kommer sedan kunna vara "student", och få dyk en massa! :)
I St. Lucia kommer vi att bo på Palm Haven Hotel, http://www.palmhavenhotel.com/ , och spendera två veckor där nere. 225 båtar seglade ut från St. Lucia varav 5 svenska båtar. Det kommer vara en hel massa intressanta människor där nere så jag är spänd på att se vad vi ska göra!

Nu är det dags att packa och fixa allt, vi kommer inte tillbaka till Florida förrän i mitten/slutet av Januari.

Ha en underbar jul och ett riktigt kul nyår, jag är lite avundsjuk på er som sitter hemma med tända ljus och mumsar lussebullar och köttbullar! Men jag har min chokladkalender så jag kommer nog att överleva julen!

Massa julkramar!

1 comment:

  1. nu fattar jag ingenting...ska ni till St.Martin? Och göra vadå?? Ja själv froterar jag mig mellan Willys (din favvoaffär), dagis och H&M i Sickla i en grå, geggig massa som kallas "mysiga december in Sweden". Just nu känns den gammelromantiska bilden av vackert singlande snö som faller och barn med rosiga kinder som tittar ut genom fönstret vääääldigt långt bort.

    Men jag är inte bitter...inte jag inte!
    Jätte många och långa kramar från moster

    ReplyDelete