Friday, December 11, 2009

Thindra

Just nu är jag tillbaka på hotellrummet efter ett par härliga timmar ombord på Thindra och är inte alls sugen på att öppna boken om "organisation och organisationer" eller bokföringsprogrammet för att göra en inlämningsuppgift...

Morgonen startade bra med god frukost och gott kaffe. Jag pluggade ett par timmar och var riktigt duktig... Sedan strosade jag ner till marinan för att slutföra mitt uppdrag att dela ut en bild som barnen kan färglägga till julfesten den 15:e. Jag passade på att hälsa på den svenska båten Thindra och blev bjuden på sangria. Ett gäng härliga sthlmare och norrlänningar som har rapporterat via skärgårdsradion hela resan över atlanten.. http://loogna.blogg.se/ För många sangria och timmar senare är jag nu tillbaka på hotellet (efter att ha köpt mig ännu en kokosnöt och druckit) och är inte alls sugen på att skriva om organisationsteorier.. Men det är bara att komma ihåg, jag är faktiskt en student som försöker läsa 45hp denna termin, och får se allt annat runtomkring som bonus... Kom igen nu Mia!

Kram på er alla!

2 comments:

  1. Haha, va roliga att de sänder för skärgårdsradion, mina tjejer brukar göra jobb för dem och vi undrar alltid om det är någon iöht som lyssnar på stationen! Men det kanske det är! Låter iaf som om du har det sjukt bra där nere, även om lite plugg måste hinnas med också! kram på dig!

    ReplyDelete
  2. Mia, jag känner dig. Och jag vet att du fixar det! Även om det inte är det roligaste som finns... Har jag märkt ;) Haha.
    Och som vi börjat inse.. det värsta som kan hända är väl att man misslyckas och får göra om.
    Men ju fler gånger man får göra om desto fler gånger måste jag ju plugga lite och då under längre tid. Det borde väl betyda att man lär sig mer som faktiskt och stannar kvar i ens hjärna. Så att misslyckas en eller annan gång kan nog vara positivt det med ;)

    Men jag tror du fixar det galant! Hoppas det går bra.
    Jag ska tokskriva min uppsats imorn ja, för att skicka in den klar på måndag. Kul värre.. Men snart är det lite 'ledighet' iaf!! :) En vecka kvar här!

    ReplyDelete