Sunday, December 20, 2009

Mia & Andy i Puerto Rico

Just nu befinner sig jag o Andy i Puerto Rico, av någon konstig anledning...

Mia o Andy :)
Vi hoppade på vårat flyg imorse från St. Lucia och kom till Puerto Rico en och en halv timme senare.. Vi spenderade antal timmar på flygplatsen och fick veta, en halvtimma innan planet skulle lyfta, att det var inställt... Anledningen var att vulkanen på Montserat har spottat ut en massa aska de senaste dagarna. På den här sidan kan ni läsa om läget där.. : http://www.montserratvolcanoobservatory.info/ Lite läsktigt, vi var ju där i somras... Vi är iaf långt borta och så är St. Martin dit vi ska, så det är ingen fara för oss. Vi fick i alla fall en ny biljett imorn vid samma tid, 14.00 och hoppas på att planet kan lyfta då!

Utsikt från hotellet

Vårat hotellrum....


Som ni kan se är inte detta mitt typ av ställe, men det passar bra nu när vi bara behöver ett ställe att sova på över natten, mkt bättre än ett flygplansgolv!

Detta fina oranga band var man tvungen att ha för att komma tillbaka genom grinden till hotellet efter att varit på stranden...

Gunga... mycket roligt!

 

Många hotell uppradade längs stranden. Skulle lika gärna kunna vara i Florida eller Spanien vid något turistområde...

Vi hittade i alla fall en lite bar där vi satt ett tag...

Turister...? :)

Eftersom flyget var inställt p.g.a. väderförhållanden betalar inte American Airline något boende över natten, vilket jag tycker är mkt snålt! Jag och Andy bestämde oss för att ta hotellnotan på företagets kort eftersom vi faktiskt jobbar just nu. Vi hittade ett hotell ett par minuter från flygplatsen, precis vid stranden.. Ikväll ska vi ut och äta middag med ett syskonpar som vi träffade på flygplatsen som skulle med samma flyg som oss. Deras föräldrar har hus jättenära där jag o Andy ska hålla till i St. Martin så jag antar att vi kommer ses även där nere. Att tillägga är deras pappa svensk och de kommer från svenskområdet Minensota.. :)

Slut på uppdatering, mer kommer när vi landat i St. Martin, förhoppningsvis imorgon..

1 comment:

  1. Hey!
    Jag känner mig lite som världens sämsta som inte hör av mig nångång. Men, jag hoppas du har haft en bra jul och att du inte längtar hem så ofta. Jag tänker på dig rätt ofta och tycker att du är med om fantastiska ävntyr. Själv är jag manodepressiv och gör inte så mycket alls :P
    Men i vår kanske jag ska åka till Seattle i typ två månader :)

    Tusen kramar!

    ReplyDelete