Sunday, December 27, 2009

GOD JUL!!

Hej allesammans!

Här kommer en ytterst snabb uppdatering från St. Martin. Vi klarade oss utan mer förseningar och ända sen vi kom hit har det varit full rulle!!

Julen var jättemysig!! På julaftonsmorgonen träffade vi ett par vänner till mig (Lotta som jag jobbat med en gång i tiden på örtkompaniet, med familj). De var ombord ett kryssningsfartyg och stannade till i St. Martin på julafton. Jag och Andy gjorde vårat bästa att visa dem St. Martins bästa sida, trots jultrafiken. Det blev ett besök på stranden vid flygplatsen där det känns som att planen ska landa på stranden, det blev kokosnötsdrickande och sockerrörsknaprande i Marigot och även en runda runt ön med bilen.. :) En mysig förmiddag!!

På kvällen var jag o Andy bjudna till ett svenskt knyt, och vilket julbord vi hade! Det var köttbullar, tomtegröt (som jag lagat), janssons, underbart god skinka, gravad lax, omelett, rödbetssallad, pepparkakor, glögg och mycket annat smaskigt! Vi hade till och med en timmes tittande på Kalle Anka och julkänslan kom nästan med melodin till totarnas julverkstad! Mysig jul, men inte alls som hemma! Vad jag saknar er!!

I lördags behövde jag o Andy hjälp att få ut vår dinghy från sjulet och bjöd upp några av våra nyfunna vänner. Som tack för hjälpen tog vi med dem ut och dök och alla verkade nöjda och glada. I går kväll slog jag o Andy rekord i att vara vakna länge. Vi var över till en svensk båt i lagunen och drack vin till två på morgonen.... Mycket roligt!!

Idag har jag spenderat mest av min tid på flygplatsen här i St. Martin i väntan på Tiffany (som ska vara dykinstruktör) och stundenterna! Alla var mycket treviga så det här kommer nog bli en underbar trip. Vi börjar imorgon med en första hjälpen-kurs och sedan startar alla dyk. 35 dyk på två och en halv vecka för att få mitt dive master! Intensivt, men spännande! :)

Nu är det dags för mig att sova så jag orkar upp imorgon bitti!!
Kram på er alla och maila gärna era nyårshistorier till mig!

1 comment:

  1. Hoppas att allt är bra med er där borta! Att ni hade ett bra nyår och en kanonstart på 2010! :)

    ReplyDelete